Gå Tilbake   Pratekompaniet > Helse og hverdag > Sport & Trening

Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
Gammel 19-04-2005, 07:40   #1 Til toppen
janicke
Nyprater

Medlem siden: 09-04-2005
Pratekroner: (Donér)
Tråder: 13
janicke er en kommende stjernejanicke er en kommende stjernejanicke er en kommende stjernejanicke er en kommende stjerne
Standard Jeg vurderer å starte treningssenter...

Jeg vurderer å starte et slags treningssenter, med hovedvekt på barnetimer (altså danse- og muligens aerobictimer for barn) samt yoga og pilates. Naturligvis ønsker jeg også andre typer trening, som aerobic, step og feks boksing el. Hva synes dere er viktig på et treningssenter, og hvilke faktorer er med på å få dere som faste medlemmer. Hvilken rolle spiller interiøret? Når bør klassene gå - sent på kvled eller tidlig ettermiddag? Når vil du helst trene i helgene? Og gjerne andre ting du synes er viktig.....
janicke is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 19-04-2005, 17:38   #2 Til toppen
Ha'ke snørring
Ivrig prater

Ha'ke snørring sin avatar

Medlem siden: 27-10-2004
Tråder: 15
Ha'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk personHa'ke snørring er en fantastisk person
Standard Sv: Jeg vurderer å starte treningssenter...

Spørst helt hvor du har tenkt å starte treningsenteret ditt.
Er det i en by med mye konkuranse kan det være lurt å spesialisere seg slik at du får et segment av befolkningen som målgruppe.
Er det i en landsby med 5-7000 innbyggere blir det en helt annen sak, da er det nok lurest å tenke vidt og inkluderende for å ha sjangs til nok medlemer.

Kansje du kan skrive litt mer om rammebetingelsene rundt det du har i tankene...
Ha'ke snørring is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 19-04-2005, 19:26   #3 Til toppen
Lucille
Sjefsprater

Lucille sin avatar

Medlem siden: 15-11-2004
Tråder: 566
Lucille er en prikkefanatiker
Lucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatiker

Sitat:
Sitat janicke
Jeg vurderer å starte et slags treningssenter, med hovedvekt på barnetimer (altså danse- og muligens aerobictimer for barn) samt yoga og pilates. Naturligvis ønsker jeg også andre typer trening, som aerobic, step og feks boksing el. Hva synes dere er viktig på et treningssenter, og hvilke faktorer er med på å få dere som faste medlemmer. Hvilken rolle spiller interiøret? Når bør klassene gå - sent på kvled eller tidlig ettermiddag? Når vil du helst trene i helgene? Og gjerne andre ting du synes er viktig.....

Det jeg synes er viktig på et treningssenter er at det er dyktige instruktører, mange timer å velge mellom (altså f.eks. mange step-timer i uka, mange spinning-timer osv..), Åpningstidene bør være som på andre treningssenter; fra 0900 - 2130 (ca..). Lokalene har også endel å si... Et lokale som ser ut som ei rønne er ikke bra! Det bør være stilfullt med fine farger og rent/ryddig.

Mulig jeg hørtes veldig kravstor ut nå men... Vet jo ikke hvor du bor og om det er stor konkurranse av treningssenter, men hvis det i såfall er det, bør du nok ligge på lik linje med de andre. Samtidig vet jeg at det er mange som kvier seg for å melde seg inn i store treningsstudioer da de føler det er motepress og at det ikke minst koster for mye.
Gammel 19-04-2005, 19:38   #4 Til toppen
Gnotten
On the road again ...

Gnotten sin avatar

Medlem siden: 15-08-2004
Tråder: 660
Gnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatiker
Gnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatikerGnotten er en prikkefanatiker

Jeg savner et treningssenter som ikke koster en million pr mnd, samt har barnepass utover 1-2 timer daglig når deg selvsagt ikke passer meg å trene.
Gammel 20-04-2005, 23:15   #5 Til toppen
janicke
Nyprater

janicke er en kommende stjernejanicke er en kommende stjernejanicke er en kommende stjernejanicke er en kommende stjerne

Takk for svar! Jeg kan jo si at konkurransen er stor der jeg tenker meg senteret skal ligge. Derfor vil det ikke bli noe tradisjonelt treningssenter - skal ikke ha apparater/vekter ol. Tanken er å ha et rent aerobic/step/yoga/barnedans-sted, der hovedvekten ligger på dyktige instruktører, god kvalitet på alt personale, skreddersydde opplegg og personlig oppfølging av kundene. Og som den interiørslaven jeg er, så skal lokalene være så flotte at du ikke har lyst til å forlate stedet... ;-)
Gammel 21-04-2005, 08:23   #6 Til toppen
Hedda:)
Administrator

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: 09-08-2004
Sted: Oslo
Alder: 36
Tråder: 4977
Hedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatiker
Hedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatiker

Dette savner jeg på treningsstudioet jeg benytter:

- flere timer i sal. Både tidlig på morgenen, midt på dagen og ettermiddag.
- timer for barn (tror nemlig min Didrik hadde elsket det)
- timer for voksne og barn sammen (dersom det hadde latt seg gjøre)
Gammel 21-04-2005, 09:07   #7 Til toppen
Snow
Tastaturkjenner

Snow sin avatar

Medlem siden: 17-11-2004
Sted: Vestby
Alder: 36
Tråder: 801
Snow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatiker

I bunn og grunn så har det ikke så veldig mye å si hva vi savner på ett treningssenter eller hvordan vi kunne tenkt oss det.... i og med at vi ikke representerer det området/markedet der du evt skal starte opp treningssenter.

Så du burde heller ta deg en tur rundt i nærmiljøet, kartlegge din kundegruppe, definere målgruppen. Skrive en forretningsplan og legg ved budsjetter. I denne proseesen finner du fort ut hvorvidt din forretningsidé er brukanes eller om det beste er å legge det på is.

Slik du kunne tenkt deg ditt eget treningssenter er kanskje ikke nødvendigvis dine kunder ønsker det, så du må gjøre grundige undersøkelser, men kanskje ikke her på PK

Det å starte sitt eget er både kostnads og tidkrevende. Så vit at det tar mye krefter, spesielt i etableringsfasen.

Men stå på og lykke til
Gammel 23-04-2005, 23:42   #8 Til toppen
janicke
Nyprater

Takk for svar Snow, men jeg er faktisk interessert i hva dere her på PK mener, jeg! Dere utgjør kanskje ikke et perfekt utvalg fra det stedet jeg bor, men dere er jo et utsnitt av Norges befolkning! Innspill og ideer skal man høre på, og så får jeg jo selv vurdere hva jeg vil bruke eller ikke.

Jeg er jo i første omgang interessert i å høre litt om andres tanker er i overenskomst med mine egne - så får jeg bygge videre på det etterhvert.
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke legge ved vedlegg
Du kan ikke redigere innleggene dine

vB code er