Gå Tilbake   Pratekompaniet > Helse og hverdag > Anonyme diskusjoner > Depresjonsdebatten

Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
Gammel 07-09-2005, 22:17   #1 Til toppen
SkoTroll
Rynketryne

SkoTroll sin avatar

Medlem siden: 30-08-2004
Pratekroner: (Donér)
Tråder: 1869
SkoTroll er en prikkefanatiker
SkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatiker
Høstdepresjon?

Noen sliter med at de blir "deppa" - sliten, trøtt, mange følelser og tanker (negativt gjerne), så mett og lei av mat, men samtidig så sulten på alt osv nå som høsten lusker seg på?

Kan det kalles depresjon, eller er det bare kanskje en fase?
Gammel 07-09-2005, 22:27   #2 Til toppen
Diesel

Tråder: 2199
Standard Sv: Høstdepresjon?

Kjenner meg igjen i det du sier med unntak av matbiten.
Det er vel mer en fase, for min del som varer fra september til april årlig.
  Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 07-09-2005, 22:36   #3 Til toppen
Serenity
Tittelløs

Serenity sin avatar

Medlem siden: 16-08-2004
Tråder: 350
Serenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatiker
Serenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatiker

Vel, det regnes som depresjon - mørketidsdepresjoner er ganske vanlig, har dem selv.
Gammel 07-09-2005, 22:38   #4 Til toppen
SkoTroll
Rynketryne

SkoTroll sin avatar

SkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatiker

Maten akkurat nå er vel mest pga de mnd - jente"slitsomhetene".

Føler meg sliten, uansett om jeg sover mye eller lite, tenker og føler mye negativt om meg selv og tingene rundt meg(ikke mennesker rundt meg, men føler at jeg ikke gir noe positivt utad uansett). Var slik sist høst også, veldig i slutten av august, september og frem til november eller noe Håper egentlig ikke på en slik høst til, men det virker litt uunngåelig.
Gammel 07-09-2005, 22:46   #5 Til toppen
Pöbelalv
med gyldig fravær

Pöbelalv sin avatar

Medlem siden: 01-03-2005
Tråder: 711
Pöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatiker
Pöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatikerPöbelalv er en prikkefanatiker

Ja, jeg har ofte høstdepresjoner.. Noen av dem dukker opp resten av året også
Gammel 07-09-2005, 22:52   #6 Til toppen
anni71

Tråder: 2199

Jeg har en blanding av høstdepresjon og kjærlighetssorg å det førte til at jeg i natt gikk i skapet å hentet sjokolade som jeg la ved siden av puta...når jeg våknet var hele meg full av sjokolade!!!
  Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 07-09-2005, 23:09   #7 Til toppen
Serenity
Tittelløs

Serenity sin avatar

Medlem siden: 16-08-2004
Tråder: 350
Serenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatiker
Serenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatikerSerenity er en prikkefanatiker

Jeg er sånn som SkoTroll - føler meg sliten og trøtt, sovner etter skolen selv om jeg har korte dager, har ikke så veldig lyst å være sosial og føler meg ekstremt feit
Gammel 07-09-2005, 23:32   #8 Til toppen
perhonen
Pessimistisk optimist.

perhonen sin avatar

Medlem siden: 06-07-2005
Tråder: 487
perhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatiker
perhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatiker

Er nok der jeg også, ser mørkt på alt... er trist uten noen påviselig grunn, og syns dagene er et ork å komme igjennom.. så hvordan skal man gjøre det, komme seg igjennom, eller ut fra høstdepresjonen...

Enn om vi tenker oss høstdepresjonen som et mørkt varmt rom med fire vegger og bare en dør ut... Det er masse myke puter der, og egentlig ganske behagelig å være...trenger ikke gjøre noe..bare være der i sin egen tristhet...eller en kan begynne å røre på seg...tenke på å finne den ene døren en vet er der, ut til alle de andre...ut til lykke og glede...
For vi vet jo, innerst inne, at vi er heldige vi som blir født i Norge....
perhonen is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 07-09-2005, 23:33   #9 Til toppen
perhonen
Pessimistisk optimist.

perhonen sin avatar

Medlem siden: 06-07-2005
Tråder: 487
perhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatiker
perhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatiker

Forøvrig er det viktig med B-vitaminer og d-vitaminer hvis mangel kan føre til depresjon..og med den sommeren vi har hatt i år, mangelen på sollys og mangelen på d-vitaminer er jeg redd alt for mange må slite med den for mange av oss kjente høst og vinterdepresjonen...
perhonen is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 07-09-2005, 23:45   #10 Til toppen
SkoTroll
Rynketryne

SkoTroll sin avatar

Tror jeg skal begynne med vitamin bomber, minst 30minutter i solarium i uka, trene yoga 3 dager i uka - noe jeg har hatt planer om og lyst til i et par uker nå, men jeg har ikke "ork" til det. Vil bare sove sove sove sove, enten om jeg har sovet lite, mye, hatt en lett dag eller slitsom dag på jobb osv osv.... På en måte litt godt å vite at det ikke bare er jeg som føler det slik da,for jeg har følt at ingen har forstått meg, og at det bare er meg og mitt rare som ikke helt har vært i "riktig funksjon" i det siste

til dere alle

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan starte nye tråder
Du kan skrive svar
Du kan ikke legge ved vedlegg
Du kan ikke redigere innleggene dine

vB code er
Smilier er