Gå Tilbake   Pratekompaniet > Helse og hverdag > Mat & Kosthold > Til middag i dag...

Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
Gammel 16-02-2007, 12:17   #1 Til toppen
Snow
Tastaturkjenner

Snow sin avatar

Medlem siden: 17-11-2004
Sted: Vestby
Alder: 35
Pratekroner: (Donér)
Tråder: 801
Snow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatiker
Standard Tips til 3-retters middag til 4 personer

Skal få besøk av ett vennepar på middag til helgen. Tenkte å lage en 3-retters middag, men vet liksom ikke helt hva jeg skal finne på enda....

Noen som har god ide til en herlig 3-retters?
Desserten kommer nok til å være cremebrule tror jeg...

Så tips mottas med takk

Tenkte også å bake boller... de skal jo overnatte til søndagen... og da tar vi en snartur til sverige... og etter den turen kunne jeg jo servere fastelavensboller

Gjerne noe fiskegreier til forrett (kanskje)? Mens kjøtt til hovedrett? Anyone?
Gammel 16-02-2007, 12:28   #2 Til toppen
m&m's
Helt suveren

m&m's sin avatar

Medlem siden: 19-10-2004
Sted: Oslo
Alder: 38
Tråder: 666
m&m's er en prikkefanatiker
m&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatiker
Standard Sv: Tips til 3-retters middag til 4 personer

Sånne små harde loffskiver(de heter noe spes, men jeg kommer ikke på hva) med orange og sort rogn, litt crème fraiche, sitron og dill til forrett kanskje? Og helstekt indrefilet av svin, surret i serranoskinke, med asparges, helstekte poteter med skall og en god sjysaus med champignon til hovedrett?

m&m's is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 16-02-2007, 12:31   #3 Til toppen
cec

Tråder: 2200

*sikle, sikle*

Lykke til med middagslaging Snow - selv er jeg så matlei at jeg ikke klarer å komme med noen tips, men sikler gjerne over tipsene andre kommer med!
  Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 16-02-2007, 12:40   #4 Til toppen
Iset
Trust me, I'm The Doctor

Iset sin avatar

Medlem siden: 09-08-2004
Sted: Sola
Alder: 34
Tråder: 1810
Iset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatiker
Iset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatikerIset er en prikkefanatiker

Jeg ELSKER rekecoctail. Hver nyttårsaften serverer svigerfar det som forrett, i flotte høye skåler med stett, og med minibaguetter til.

Til dessert er det aaaalltid vellyket med sjokoladefondant, og det er jo latterlig enkelt å lage. Med is eller krem til.
Iset is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 16-02-2007, 12:48   #5 Til toppen
SkoTroll
Rynketryne

SkoTroll sin avatar

Medlem siden: 30-08-2004
Tråder: 1869
SkoTroll er en prikkefanatiker
SkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatikerSkoTroll er en prikkefanatiker

Forrett: Rekecoctail. Reker, oppkuttet paprika, agurk og salat, bland sammen med majones, litt chilikrydder og en sitron sprut.

Hovedrett: Helstekt ytrefilè av svin surret i bacon , med basmatiris, peppersaus(eller annen saus) og salat(eller feks kokte grønnsaker).

Dessert: diplom rolyal crème brûlée is

Ellers vet jeg pappa pleier å lage en forret med stekt/dampet kveite, noe ala dette
Gammel 16-02-2007, 13:21   #6 Til toppen
Snow
Tastaturkjenner

Snow sin avatar

Snow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatikerSnow er en prikkefanatiker

Noen som har en god oppskrift på rekecoctailen da? Trenger liksom oppskrift jeg for å kunne lage noe
M&m's flott tips du også hadde til forrett, men jeg er ikke så glad i rogn
Gammel 16-02-2007, 13:26   #7 Til toppen
Snow
Tastaturkjenner

Snow sin avatar

Snakket nettopp med kompisen min på telefon nå.
Han og dama ville gjerne spise biff og fløtegratinertepoteter til middagen på søndagen, når vi kommer hjem igjen fra svenskehandelen....

Så da lurer jeg på om jeg ikke skulle servert noe kylling som hovedrett på lørdagen?
Sambo er ikke så begeistret for fisk... derfor begrenser jeg fisken til å kun være en hovedrett

Har dere noen gode kyllingoppskrifter som er litt mer "eksklusive" enn grilla kylling
Gammel 16-02-2007, 13:32   #8 Til toppen
Titti
Assistent

Titti sin avatar

Medlem siden: 15-08-2004
Tråder: 1344
Titti er en prikkefanatiker
Titti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatikerTitti er en prikkefanatiker

Dette blir veldig godt og lager seg selv!

Kyllingfilet, smør inn med hvitløk og chilipasta, krydre med salt og pepper. Stek sopp og legg oppå sammen med f.eks litt paprika. Pynt gjerne med litt brokkoli. Hell fløte over og raspet ost over til slutt. Stå i ovnen, 200-220 grader ca 30 minutt.
(Er forresten Hedda som har tipset meg om dette, mulig oppskrift ligger ute i kokeboka).

Serveres med f.eks ris, potetbåter e.l.

Den forretten m&m nevner kan også lages slik:

Små toastskiver med philidelphiaost med f.eks hvitløk.
Hakk en blanding av løk, tomat og hvitløk og litt pepper. Legg en skje oppå hver toastskive.

Og desserten hadde du vel i boks?
Gammel 16-02-2007, 13:35   #9 Til toppen
Snow
Tastaturkjenner

Snow sin avatar

Hørtes veldig godt ut den kyllingen din Titti.
Du har nevnt denne Chillipasta'n din flere ganger og jeg finner det rett og slett ikke i de tre matbutikkene vi har på bøgda...
Noen tips for hvor jeg kan få kjøpt det? Det er den lille runde boksen ikke sant? Steker du kyllingfiléten før den går i ovnen? Du har alt i ett ildfastform ikke sant?

Så forresten han Jamie lagde noe sånn posh toast i går... ingen dum idé det heller kanskje... hmmm...

Jepp, desserten er i boks
Gammel 16-02-2007, 13:38   #10 Til toppen
irene
Respektert prater

irene sin avatar

Medlem siden: 03-09-2006
Alder: 30
Tråder: 223
irene er en prikkefanatiker
irene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatikerirene er en prikkefanatiker

hm nå fikk jeg også lyst på kylling, er ikke så avanserte i matlagingen jeg da men jeg bruker å kryddre kyllingfilene med tadoorikrydder og litt salt å pepper, steke dem på pannen også hive dem i ovnene sammen med en klatt med smør så de blir saftige og gode, serveres da med fløtegratinerte poteter, asparges,brokkoli og blomkål og f.eks tandoori saus.

Uppestad og Waade Regn fra lyktestolpar
irene is online now   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke legge ved vedlegg
Du kan ikke redigere innleggene dine