Gå Tilbake   Pratekompaniet > Helse og hverdag > Helse > Sykdommer og plager

Sykdommer og plager Omhandler bl a førstehjelp, hvor vi har en fagutdannet som kan være behjepelig med gode råd og tips.

Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
Gammel 11-05-2007, 18:08   #1 Til toppen
Cat
Sjefsprater

Cat sin avatar

Medlem siden: 28-12-2004
Sted: Vestlandet..
Alder: 28
Pratekroner: (Donér)
Tråder: 275
Cat er en prikkefanatiker
Cat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatiker
Standard Vond nakke

For ca en uke siden fikk jeg plutselig vondt i nakken. Jeg hadde akkurat satt meg ned, lest til eksamen i 1 min, og sånn helt uten videre fikk jeg smerter i nakken. Det vare bare på venstre siden. Men det gjorde vondt når jeg snudde meg en vei, og jeg kunne ikke bøye hodet bak.

Vel, i de siste dagene har nakken bedret seg litt. Til tross for at jeg har lest til eksamen hver dag.
Når jeg skulle kjøre til skolen i dag morges, forsvant smertene like fort som de ble kastet på meg. Men det varte i 2 sekunder. Deretter fikk jeg plutselig vondt i høyre siden av nakken. Og det er mye verre, enn første gang. Jeg klarer nesten ikke snu hodet til hverken høyre eller venstre. Og det gjør kjempevondt å bøye hodet bakover.

Hva er det som skjer? Noen som vet hva slike plutselige nakkesmerter kan komme av? Og hva kan jeg gjøre for å lette smertene, noen som har noen kjerringråd?

Synes det virker rart å ringe til legen. Dette er vel noe som kommer til å gå over av seg selv? Kan ikke se for meg at legen kan gjøre så mye med en vond nakke.
Men helt seriøst, jeg har aldri hatt slike smerter i nakken før. Blir kvalm, og hodet gjør vondt, på grunn av dette.

Cat is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 11-05-2007, 20:19   #2 Til toppen
Hedda:)
Administrator

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: 09-08-2004
Sted: Oslo
Alder: 35
Tråder: 4977
Hedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatiker
Hedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatiker
Standard Sv: Vond nakke

Hm, høres litt rart ut at det kommer så plutselig.

Jeg sliter veldig med nakkesmerter, det hjelper meg litt å smøre på zon.
Gammel 11-05-2007, 21:30   #3 Til toppen
Bella
Sjefsprater

Bella sin avatar

Medlem siden: 04-02-2005
Tråder: 345
Bella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatiker

er det sånn brennene smerter?
Gammel 12-05-2007, 13:01   #4 Til toppen
Cat
Sjefsprater

Cat sin avatar

Cat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatikerCat er en prikkefanatiker

Har prøvd med zon, men det hjalp ikke. Har prøvd en annen salve også, men det hjalp heller ikke.

Brennende smerter? Tjaa, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive smertene. Men det føles mer stikkende, enn brennende tror jeg. Også føles nakken stram, når jeg prøver å snu på hodet.

Jeg hadde forstått at nakken er vond, hvis jeg hadde snudd meg brått, eller noe. Eller at jeg hadde vært i en ulykke, og fått nakkesleng. Men det er jo ikke tilfelle. Det bare kom kastet på meg.

Gammel 12-05-2007, 14:05   #5 Til toppen
perhonen
Pessimistisk optimist.

perhonen sin avatar

Medlem siden: 06-07-2005
Tråder: 487
perhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatiker
perhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatikerperhonen er en prikkefanatiker

Er nok noen muskler som ikke har det helt bra. En venninne av meg fikk et lignende problem, og gikk til homeopat. Hvor hun fikk anbefalt å gå på apoteket og kjøpe omega3 tabetter og doble den anbefalte dosen i en 10 dagers tid. Det hjalp henne. Hjelper også meg, men jeg sliter med kroniske smerter i en skulder. Det blir noe annet.

Håper du blir bedre snart Cat og at smertene ikke gir deg hodepine i tillegg.

Gammel 12-05-2007, 14:52   #6 Til toppen
Bella
Sjefsprater

Bella sin avatar

Medlem siden: 04-02-2005
Tråder: 345
Bella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatikerBella er en prikkefanatiker

Du har ikke muskleknuter da, jeg var veldig plaga med sånne smerter du beskriver.
(innbiler meg at jeg fikk det etter en nakkestrekk).
Hadde noen behnadliger hos Naprapat, der han fortalte meg at jeg hadde knuter (faktisk til langt opp i hårfeste) og det var også mye av grunnen til spenningshodepine.

Jeg får det av og til enda, hektis dag på jobb eller stress dag i byn/shopping.
Lang VARM dusj eller varmeflaske på nakken lindrer smertene litt.
Gammel 12-05-2007, 16:19   #7 Til toppen
Lucille
Sjefsprater

Lucille sin avatar

Medlem siden: 15-11-2004
Tråder: 566
Lucille er en prikkefanatiker
Lucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatiker

Det er nok stress, Cat! Har slitt med det samme selv, og det kommer mest sannsynlig av stress, det sa ihvertfall legen min. Senk skuldrene og "prøv" å slapp av (ja, det er håpløst i disse tider, jeg vet.. )

Håper du blir bedre!
Gammel 22-05-2007, 11:58   #8 Til toppen
Cat
Sjefsprater

Cat sin avatar

Nakken plager meg enda! Den ble bedre igjen, men så kom smertene tilbake etter noen dager. Men det er ikke like ille, som det var sist gang. Nå kjennes nakken mer stiv ut.

Kan sikkert stemme at det er stress. Har tross alt hatt 3 eksamener, og to viktige mappeinnleveringer denne måneden. Men nå har jeg bare 3 eksamener igjen. Så håper jeg at nakken blir helt bra igjen, når de er over.

Gammel 22-05-2007, 21:20   #9 Til toppen
magica
Engasjert prater

magica sin avatar

Medlem siden: 14-08-2005
Alder: 35
Tråder: 120
magica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelskermagica er en prikkeelsker

Det er jo vanlig at stress setter seg i kroppen. Vær snill med deg selv. Ta en behandling hos en naprapat eller liknede og få løst det opp. Tar du det nå med en gang er det lettere å bli kvitt det.

Ellers så synes jeg tigerbalsam er veldig bra. Men det høres ut som du har fått en låsning i nakken og bør ta deg en time hos en terapeut. Kiropraktor kan også være noe..
magica is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 23-05-2007, 23:58   #10 Til toppen
Aorta
.. et knallskudd

Aorta sin avatar

Medlem siden: 21-10-2005
Tråder: 400
Aorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatiker
Aorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatiker

Hmm.. hvorfor anbefaler ingen deg å gå til fysioterapeut?

Det ville definitivt jeg gjort.

(Tran og greier )

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke legge ved vedlegg
Du kan ikke redigere innleggene dine

vB code er