Gå Tilbake   Pratekompaniet > Helse og hverdag > Mat & Kosthold > Kokeboka > Desserter og kaker

Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
Gammel 08-01-2008, 00:35   #1 Til toppen
Ulva
Kattekvinnen

Ulva sin avatar

Medlem siden: 02-11-2007
Sted: I rekkehuset
Alder: 30
Pratekroner: (Donér)
Tråder: 32
Ulva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange venner
Standard Gjærbakst og frysing

Har baket brød ogrundstykker i dag og lurte på kor lang tid etter steiking det er anbefalt og fryse dei ned slik at dei blir best mulig når dei blir tatt opp igjen?
Og når eg først er inne på baking, er det noen som har noen gode grove oppskrifter til meg på brød, rundstykker ol?
Ulva is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 08-01-2008, 00:40   #2 Til toppen
Willow
blablabla..

Willow sin avatar

Medlem siden: 19-03-2005
Sted: På en rosa sky et sted..
Alder: 32
Tråder: 151
Willow er en prikkefanatiker
Willow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatiker
Standard Sv: Gjærbakst og frysing

Jeg lærte på kost og ernæring året 1998 at man skulle fryse bakverk når det var avkjølt/kaldt. Så det gjør jeg..eller gjorde da jeg hadde fryser.

Bellas rundstykker ligger her på forumet, under kokeboka kanske? De er meget gode og anbefales.
Gammel 08-01-2008, 00:47   #3 Til toppen
Aorta
.. et knallskudd

Aorta sin avatar

Medlem siden: 21-10-2005
Sted: Oslo
Tråder: 400
Aorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatiker
Aorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatikerAorta er en prikkefanatiker

Jeg venter også til de er kalde.
Min erfaring er at de fort blir veldig "deigete" ellers, pluss at varmen i fryseboksen ikke er bra.
Gammel 08-01-2008, 00:52   #4 Til toppen
Ulva
Kattekvinnen

Ulva sin avatar

Ulva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange vennerUlva har mange venner

Oki takk for svar Betyr at eg blir lenge våken i natt, då eg glemte å se kva klokken var når eg begynnte å bake Kan jo kanskje fryse dei ned i morgen tidleg når eg står opp, men eg innbiller meg dei muligens blir tørre av å stå på disken heile natta??
Gammel 08-01-2008, 01:39   #5 Til toppen
Willow
blablabla..

Willow sin avatar

Medlem siden: 19-03-2005
Sted: På en rosa sky et sted..
Alder: 32
Tråder: 151
Willow er en prikkefanatiker
Willow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatiker

Du kan nok trygt gå å legge deg. Jeg avkøler ofte rundstykker over natta uten at de blir tørre av den grunn.
Gammel 08-01-2008, 01:54   #6 Til toppen
Ulva
Kattekvinnen

Ulva sin avatar

Håper du har rett
Gammel 08-01-2008, 09:19   #7 Til toppen
m&m's
Helt suveren

m&m's sin avatar

Medlem siden: 19-10-2004
Sted: Oslo
Alder: 39
Tråder: 666
m&m's er en prikkefanatiker
m&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatikerm&m's er en prikkefanatiker

Jeg fryser det meste når det fremdeles er litt lunk igjen. Sånn unngår man(til en viss grad) at skorpen løsner.

m&m's is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke legge ved vedlegg
Du kan ikke redigere innleggene dine

vB code er