Gå Tilbake   Pratekompaniet > Helse og hverdag > Mat & Kosthold > Kokeboka

Kokeboka Oppskrifter

Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
Gammel 09-02-2008, 15:10   #1 Til toppen
Lucille
Sjefsprater

Lucille sin avatar

Medlem siden: 15-11-2004
Pratekroner: (Donér)
Tråder: 566
Lucille er en prikkefanatiker
Lucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatiker
Standard Boller uten melk

Jeg skal bake boller uten melk og har funnet ei grei oppskrift. Men i oppskriftene jeg finner er det brukt margarin uten melk. Dette har jeg ikke i hus. Men jeg kan vel bruke olje i stedet? Hvor mye olje må jeg bruke når det i oppskrifta står 200 gram margarin?

Takk for svar!
Gammel 09-02-2008, 15:55   #2 Til toppen
Fibi
Wibbly Wobbly

Fibi sin avatar

Medlem siden: 08-10-2004
Sted: Sandnes
Alder: 34
Tråder: 1557
Fibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatiker
Fibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatiker
Standard Sv: Boller uten melk

Tror nok jeg ville tatt en tur til butikken og skaffet margarin uten melk, jeg. Kan ikke se for meg at olje i bollene vil smake noe særlig...

Fibi is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 09-02-2008, 16:02   #3 Til toppen
Willow
blablabla..

Willow sin avatar

Medlem siden: 19-03-2005
Sted: På en rosa sky et sted..
Alder: 32
Tråder: 151
Willow er en prikkefanatiker
Willow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatiker

Jeg har alltid olje i bollene mine jeg, og jeg har aldri fått noen klager. Jeg pleier bare å ha i en dæsj, et par dl sikkert.
Gammel 09-02-2008, 16:23   #4 Til toppen
Lucille
Sjefsprater

Lucille sin avatar

Lucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatikerLucille er en prikkefanatiker

Jeg pleier alltid å ha olje i brødene jeg baker, og synes de er knallgode, om jeg så skal si det selv.
Pratet med min kloke "husmor"-mor nå, og hun sa at jeg kunne ha i ca. 2 dl. olje. Så nå står deigen til heving.
Gammel 09-02-2008, 16:25   #5 Til toppen
Willow
blablabla..

Willow sin avatar

Willow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatikerWillow er en prikkefanatiker

Der kan man se! Og jammen har jeg ikke tippa rett når det gjelder mengden olje også. Kanskje er jeg et lite husmoremne når alt kommer til alt?
Gammel 09-02-2008, 17:30   #6 Til toppen
Fibi
Wibbly Wobbly

Fibi sin avatar

Medlem siden: 08-10-2004
Sted: Sandnes
Alder: 34
Tråder: 1557
Fibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatiker
Fibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatikerFibi er en prikkefanatiker

Jeg vet ikke jeg, altså... Jeg bare så for meg at margarinsmaken hadde litt å si. Men fint at det ikke har det da, tilfelle jeg glemmer å kjøpe melkefritt smør når jeg skal bake til min melkeallergiske nevø.

Fibi is offline   Avsporing: Svar med sitat Sitér fler
Gammel 09-02-2008, 17:37   #7 Til toppen
Willow
blablabla..

Willow sin avatar

Næh, boller med olje blir like god som boller med margarin. Jeg kjenner i alle fall ikke forskjell..men så har jeg ikke brukt margarin i maten på flere år heller.
Gammel 09-02-2008, 20:27   #8 Til toppen
Hedda:)
Administrator

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: 09-08-2004
Sted: Oslo
Alder: 36
Tråder: 4977
Hedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatiker
Hedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatikerHedda:) er en prikkefanatiker

Kan dere vennligst legge inn oppskrift på disse melkefrie bollene med olje?
Gammel 11-02-2008, 08:48   #9 Til toppen
Lucille
Sjefsprater

Lucille sin avatar

7 dl vann
1 1/2 - 2 dl. olje
1 pk. gjær
1 1/2 - 2 dl. sukker
2 ts. kardemomme
ca. 1 kg hvetemel

Knall-enkel oppskrift og meget gode!
Gammel 20-02-2009, 15:04   #10 Til toppen
xreven
Nyprater

Medlem siden: 20-02-2009